Keresés
Hírek
Elsősegély
 Gyorsmentesítés
 Vírparancsolat
Vírusok és férgek
 Mi a vírus?
 Vírusleírások
 Vírushatározó
 Statisztikák
 Mobilvírusok
Spam és tartalomszűrés
 Mi a spam?
 Mire jó a tartalom és      URLszűrés?
 Fogalmak
 Áttekintés
 Statisztikák
Megoldások
 Mit használjunk?
   Vírusok ellen
   Spamek ellen
   A hatékonyság növelése        érdekében
 Ingyenes próbaverziók
 Jótanácsok
 Vírusirtók tesztje
 Lexikon
Hírlevél
Magazin
 Publikációk
 Háttér
 ITBN 2008
Szakértői rovatok
 Jogi háttér
 Elektronikus aláírás
 Fogyasztóvédelem
Letöltés
 Gyorsmentesítés
 Próbaverziók letöltése
Archívum
Ajánló
Hírlevél
Ha elsőként szeretne tudni a legfrissebb vírusokról és a védekezés módjáról, akkor iratkozzon fel ingyenes heti hírlevelelünkre!
Az Ön e-mail címe:
Főoldal > Spam és tartalomszűrés > Statisztikák





Karácsony közeledtével nő a kéretlen levelek száma


A Clearswift, az információbiztonság egyik vezető vállalata, a MIMEsweeper gyártója, megjelentette legújabb Spam Index felmérésének eredményeit. Novemberben megsokasodtak a közvetlen termékajánlatok, és az emberek hiszékenységét kihasználó kéretlen reklámlevelek, mivel a karácsony közeledtével nő a vásárlási kedv, és olyan dolgokat is a kosarukba tesznek a vásárlók, amelyekre egyébként nincs szükségük.
Nyomtatható verzió Nyomtatható verzió  | Küldje el ezt a cikket ismerősének Küldje el ezt a cikket ismerősének

Az utóbbi néhány hétben elterjedt Rolex-csalások során — melyek a kéretlen reklámlevelek 14 %-át teszik ki — a levélszemét-küldők megpróbálnak márkahitelességet felépíteni azzal, hogy ismert embereket kapcsolnak a luxusórákhoz. Valóban, az R&B énekes Usher és az amerikai talkshow-házigazda Jerry Springer — tudtukon kívül — a spamek miatt lett a Rolex arca. Az órák, szivarok és videojátékok kalózmásolatainak értékesítését célzó közvetlen termékajánlatok az összes kéretlen levél 27,2 %-át jelentik. Ez a magas százalékarány elsősorban a karácsony közeledtének tudható be, mivel az ünnepek közeledtével az emberek több pénzt költenek, mint az év bármely más időszakában.

„A nem megfelelő spam-védelem és a rosszul konfigurált szűrőszoftverek elterjedt jelenségnek számítanak, ezért a kéretlen levelek még mindig megtalálják az utat az alkalmazottak gépeihez,” - mondja Alyn Hockey, a Clearswift kutatási igazgatója.

A gyógyszeripari levélszemét 48%-ban uralja a novemberi Spam Indexet. A gyógyszeripari kéretlen levelek nagy része fájdalomcsillapítókat reklámoz olyan tárgysorokkal, mint például a „hi there brother, beat the pain” (hello haver, győzd le a fájdalmat), mely a mulatságos című „ohmybackhurts.com” (jajahátam.com) weboldalra mutat. A Clearswift által novemberben a legfurcsább kéretlen levél tárgysora a következő volt: „Portable toilets... for when you have to go right now” (Hordozható illemhelyek... amikor azonnal menni kell).

A hónap levélszemét termésének egy másik érdekes részét képezik a zöldkártyákkal kapcsolatos levelek, melyek a 6. legnépszerűbb csalást jelentik. Nem titok, hogy a bevándorlás az Egyesült Államok kormánya számára örök probléma. Az ország vezetése, azonban nem az ilyen levelek által kínált megoldásokhoz hasonlóan szeretné kezelni ezt az ügyet. Ezek a levelek kiskaput kínálnak olyan versenyek meghirdetésével, melyek fődíja egy zöldkártya. Az EU sem menekült meg ettől a problémától, mivel olyan levelek jelentek meg, melyek olasz vízumot kínálnak az Európába jutáshoz.

A szezonális csalások még nem igazán befolyásolták a teljes eredményt, de már novemberben is több reklámlevél a karácsonyt használta fel értékesítési stratégiaként. Nagyon gyakori, hogy karácsonyi díszeket, ékszereket kínálnak, és felajánlják, hogy a címzett a Mikulás nevében levelet küldhet gyermekeinek. A Spam Index szerint az ünnepek közeledtével az elkövetkező néhány hétben várhatóan nő az ilyen és ehhez hasonló kéretlen levelek száma. A „keresztény pénzkölcsönzők” az emberi hiszékenység kihasználásának cinikus példái azonban csábító lehetőséget jelenthet azoknak, akik nehezen tudják előteremteni az ajándékok árát az évnek ebben a szakában.

A Spam Index rámutatott, hogy a levélszemét-küldők újfajta pornográf leveleket terjesztenek, melyek a címzetteket pornófilmes karrier építésére bíztatják. A olyan levelek terjedését mutatja, melyek a 10 milliárd dolláros amerikai pornóipar egy szeletét kínálják. Nem csak arra adnak tippeket, hogy hogyan érdemes elindítani egy pornográf weboldalt, hanem szerepet is ígérnek erotikus filmekben.





Partnerünk

Kérdés / Vélemény | GYIK | Sitemap | Impresszum | Jogi feltételek        2004-2011 © Vírushiradó -- 2F 2000 Kft. - Az információ védelmében.