Keresés
Hírek
Elsősegély
 Gyorsmentesítés
 Vírparancsolat
Vírusok és férgek
 Mi a vírus?
 Vírusleírások
 Vírushatározó
 Statisztikák
 Mobilvírusok
Spam és tartalomszűrés
 Mi a spam?
 Mire jó a tartalom és      URLszűrés?
 Fogalmak
 Áttekintés
 Statisztikák
Megoldások
 Mit használjunk?
   Vírusok ellen
   Spamek ellen
   A hatékonyság növelése        érdekében
 Ingyenes próbaverziók
 Jótanácsok
 Vírusirtók tesztje
 Lexikon
Hírlevél
Magazin
 Publikációk
 Háttér
 ITBN 2008
Szakértői rovatok
 Jogi háttér
 Elektronikus aláírás
 Fogyasztóvédelem
Letöltés
 Gyorsmentesítés
 Próbaverziók letöltése
Archívum
Ajánló
Hírlevél
Ha elsőként szeretne tudni a legfrissebb vírusokról és a védekezés módjáról, akkor iratkozzon fel ingyenes heti hírlevelelünkre!
Az Ön e-mail címe:
Főoldal > Szakértői rovatok > Elektronikus aláírás





„Igazi versenyelőnyre tettem szert” - gondolja Kovács Úr


A NetLock Kft. cikksorozatának második része az elektronikus ügyintézés gyakorlati oldalát mutatja be.
Nyomtatható verzió Nyomtatható verzió

Szakértői rovatok - Elektronikus aláírás

A céges ügyintézés minden ügyvezető igazgató életét megkeseríti. Kovács Úr él a 2005. november 1-jétől hatályba lépő KET törvény lehetőségeivel (ez a 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól, amely a magyarországi elektronikus ügyintézés követelményeit és szabályait rögzíti és immáron 6000 ügy intézését teszi lehetővé elektronikus úton), és minősített tanúsítványa birtokában elektronikusan intézi céges ügyeit, amivel 2 óra alatt 2 hetet spórol.

2005. november 2-át írunk
Kovács Úr éli az egyéni vállalkozók mindennapi életét. Jól megy az üzlet, az elmúlt néhány évben egyre több megrendelést kapott, ezért úgy gondolja, eljött az ideje hogy felvegyen egy alkalmazottat, és egy nagyobb telephelyet béreljen. A megrendelők igényeinek magasabb szintű kiszolgálásának érdekében tevékenységi körét is bővíteni szeretné.

A múlt
Eddig csak havonta kétszer kellett egyeztetnie a könyvelőjével: először a munkavállalói, társadalombiztosítási, egészségügyi és a kötelezően fizetendő nyugdíjbiztosítási járulékok, másodszor a havi ÁFA bevallás miatt. Minden könyvelőlátogatási körútja a formanyomtatványok kitöltésével, befizetendő összegekről szóló csekkek átvételével kezdődött, majd a postán fejeződött be. Közben alkalmanként legalább 4 óra telt el utazással, sorban állással, ajánlott szelvények kitöltésével és iktatásával. És akkor még minden simán ment... Szerencsére 2005. január 1-je óta a magánnyugdíj-pénztári bevallását minősített tanúsítványának birtokában már elektronikus formában intézte, ezzel már eddig is megspórolt havonta egy 4 órás utat.

A kihívás
„Mi lesz most, hogy lesz egy saját alkalmazottam? Mennyivel több ügyintézést jelent majd ez?” - gondolt bele Kovács Úr munkáltatói helyzetébe.

Kovács Úrnak a munkába lépés kezdetéig - tehát még ma -, be kell jelentenie alkalmazottját a Munkaügyi Nyilvántartó Központba, és összesen 15 nap áll rendelkezésére, hogy a nyugdíjbiztosítási és egészségbiztosítási igazgatási szervhez is bejelentse. 15 napja van arra is, hogy vállalkozói igazolványában kibővítse tevékenységi körét - ezt persze az illetékes okmányirodában kell bejelenteni. Ha székhelyét is áthelyezi az új telephelyre (márpedig a napi postát oda szeretné irányítani), az új címet nem csak a vállalkozói igazolványban kell módosítani, de az iparűzési adó miatt ki-, és be kell jelentkezni az illetékes önkormányzatoknál, majd a számlavezetést végző bankban, és további jó néhány hatóságnál, mint például az APEH és az TB.

„Ha két héten keresztül naphosszat személyesen intézem ezeket - márpedig csak így lehet -, ki fogja betanítani az új munkaerőt, és elvégezni a megrendelők elvárása szerint a napi feladatokat? Most, hogy van egy alkalmazottam, én már nem is dolgozhatok, csak egész álló nap a hivatalokba kell járnom?” - gondolt bele Kovács Úr, és magába roskadt. Szerette munkáját: a tervezést, a megvalósítást, ahogy kezei alatt életre kel a „termék”. Igazi alkotómunka.

A megoldás
Kell, hogy legyen erre egy megoldás. „Ma november 2-a van, az azt jelenti, hogy november 1-je óta hatályba lépett a KET törvény, amely ezután lehetővé teszi több ügyem elektronikus intézését is”- döbbent rá a kézenfekvő megoldásra. Elővette széfjéből az elektronikus ügyintézés kulcsát, pontosabban kulcspárját - azaz a személyre szóló minősített tanúsítványát tartalmazó chipkártyáját-, mellyel teljes bizonyító erejű magánokiratokat tud létrehozni. A chipkártya bárhová elvihető, és egy erre alkalmas kártyaolvasó segítségével használható.

Kovács Úr leül számítógépe elé. A hatóságok honlapjain kitölti a nyomtatványokat, majd elektronikus aláírásával hitelesíti, ellátja időbélyeggel, és elküldi az Interneten. Nem okoz gondot az sem, hogy új alkalmazottja másik magánnyugdíj-pénztárba tartozik, hiszen az elektronikus úton beküldött bevallás miatt nem kell két különböző nyomtatványt két különböző helyre postázni.

Maga is meglepődik, amikor a fentiekben felsorolt utolsó adatszolgáltatási kötelezettségének is eleget téve még mindig csak két óra telt el az ügyintézés kezdetétől számítva. És már előre örül, hogy év végén a vállalkozás mérlegének közzétételi költsége a korábbi 15.000 Ft helyett elektronikus úton beküldve csak 3.000 Ft lesz.

„Igazi versenyelőnyre tettem szert”- gondolja Kovács Úr, és a jól végzett munka után elégedetten visszahelyezi széfjébe a minősített tanúsítványát tartalmazó chipkártyát. Hiszen körültekintően vigyáznia kell rá, elvégre ez is legalább olyan fontos, mint a céges bankkártya.





Partnerünk

Kérdés / Vélemény | GYIK | Sitemap | Impresszum | Jogi feltételek        2004-2011 © Vírushiradó -- 2F 2000 Kft. - Az információ védelmében.