Keresés
Hírek
Elsősegély
 Gyorsmentesítés
 Vírparancsolat
Vírusok és férgek
 Mi a vírus?
 Vírusleírások
 Vírushatározó
 Statisztikák
 Mobilvírusok
Spam és tartalomszűrés
 Mi a spam?
 Mire jó a tartalom és      URLszűrés?
 Fogalmak
 Áttekintés
 Statisztikák
Megoldások
 Mit használjunk?
   Vírusok ellen
   Spamek ellen
   A hatékonyság növelése        érdekében
 Ingyenes próbaverziók
 Jótanácsok
 Vírusirtók tesztje
 Lexikon
Hírlevél
Magazin
 Publikációk
 Háttér
 ITBN 2008
Szakértői rovatok
 Jogi háttér
 Elektronikus aláírás
 Fogyasztóvédelem
Letöltés
 Gyorsmentesítés
 Próbaverziók letöltése
Archívum
Ajánló
Hírlevél
Ha elsőként szeretne tudni a legfrissebb vírusokról és a védekezés módjáról, akkor iratkozzon fel ingyenes heti hírlevelelünkre!
Az Ön e-mail címe:
Főoldal > Szakértői rovatok > Fogyasztóvédelem





Az Internet veszélyei és kockázatai - SPAM


A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség 2005. február 1-jén egy egész hónapon át tartó kampányt kezd az Internet veszélyei és kockázatai kérdéseiben. A kampány koordinátora az International Consumer Protection and Enforcement Network (ICPEN). A szervezet a világ 33 országának fogyasztóvédelemmel foglalkozó szervezetét tömöríti abból a célból, hogy a határokon átnyúló kereskedelemmel összefüggésben jelentkező problémákat elemezze, és a jogi keretek között segítséget nyújtson partnerszervezeteinek és a fogyasztóknak egyaránt.
Nyomtatható verzió Nyomtatható verzió  | Küldje el ezt a cikket ismerősének Küldje el ezt a cikket ismerősének

A kéretlen levelekkel kapcsolatos problematikai kiindulópontja az, hogy a spam kitűnő reklámeszköznek számít. Az elektronikus levelezés a legelterjedtebb internetes alkalmazás, hiszen a felhasználóknak a világhálóra való csatlakozás után általában első dolguk megnézni az elektronikus postaládájukat. Egy felmérés szerint 1999-ben 40 kéretlen levél jutott egy felhasználóra, ez a szám 2005-re 1600 spam/felhasználóra növekedhet. A spam hatásfoka nagyon alacsony, a tapasztalatok szerint 1.000.000 db elküldött levél után érkezik egy vételi ajánlat. Ennek az az oka, hogy leveleknek nincsen igazi célcsoportjuk, és legtöbb esetben ez a rendkívül agresszív marketingeszköz ellenérzést vált ki a felhasználókból.

Rendkívül fontos, hogy a védelem a megelőző intézkedésekkel a legnagyobb hatásfokú, hiszen ha már elkezdtünk spameket kapni, azok teljes megállítása a legritkább esetben vezet eredményre email-cím változtatás nélkül.

Amit a spamről tudni kell

  • A spam — különösen, ha külföldről érkezik — gyakran a megkárosítás, csalás célját szolgálja
  • Ha egy ajánlat túl szép, hogy igaz legyen, az a legtöbbször nem is biztos, hogy valós
  • Ha egy emailben érkezett ajánlat gyanús, a legjobb lesz kitörölni

Mit tehetünk a spamek megelőzése érdekében?

  • Használjunk spam-szűrőt, amelyet a legtöbb ma használatos email kliensszoftver tartalmaz
  • Ne kattintsunk rá a spamben elhelyezett linkekre és reklámokra, mert lehet, hogy vírusokat, kémprogramokat fogunk akaratunk ellenére letölteni
  • Amennyire lehet, védjük email címünket, ne hozzuk olyanok tudomására, akiket nem ismerünk, ne adjuk meg olyan weboldalon, amelyet gyanúsnak érzünk.
  • Mielőtt megadjuk egy weboldalon az email címünket, ismerjük meg a weboldal adatvédelmi nyilatkozatát. Abban az üzemeltető kiköthet olyan feltételt, hogy email-címünk megadásával hozzájárultunk reklámlevelek fogadásához.
  • Ha elkerülhetetlen, hogy idegeneknek adjuk meg email-címünket (pl. egy chatszobában), előzőleg hozzunk létre olyan email-címet, amelytől „könnyen megválhatunk”.
  • Ha a saját weboldalunkon, Interneten közzétett dokumentumokban kívánjuk közzétenni email-címünket, ajánlatos azt olyan módon megjeleníteni, hogy az az email-címeket automatikusan gyűjtő szerverek számára ne legyen felismerhető, vagy alkalmazható (pl. az email-cím „@” jelét helyettesítsük más jellel, akár ezzel: &)

Mit tehetünk, ha spamet kaptunk?

  • A címet vegyük fel a levélszemét-küldők listájára, használjunk olyan kliensszoftvert, amely ilyen vagy hasonló opciót tartalmaz
  • Magyarországi feladótól származó küldemény esetében értesítsük a fogyasztóvédelmi hatóságot a panasz (a) fvf.hu email-címre küldött üzenettel
  • A panaszhoz csatolni szükséges a kapott üzenetet, teljes terjedelmében, minden korábbi fejléccel együtt
  • Külföldről érkező spamek esetében a származási ország hatósága jogosult intézkedés megtételére, ezért ahhoz kell továbbítani a panaszunkat


Frissítés!
A kéretlen üzenetekkel kapcsolatos bejelentéseket a Nemzeti Hírközlési Hatóság, az NHH fogadja. Bővebb információ: NHH Spam oldal





Partnerünk

Kérdés / Vélemény | GYIK | Sitemap | Impresszum | Jogi feltételek        2004-2011 © Vírushiradó -- 2F 2000 Kft. - Az információ védelmében.